مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دوازدهمین نمایشگاه ملی چاپ و بسته بندی همزمان با جشنواره روز ملی صنعت چاپ در چهارم مهر ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد با حضور شرکتهای دست اندرکار در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود.

محمد حسین زاده گفت: صنعت چاپ و بسته بندی استان هر ساله روند رو به رشدی را طی کرده و موفقیتهای قابل توجهی را در حوزه تولید و صادرات به دست آورده است.

وی اضافه کرد: دست اندرکاران صنعت چاپ هر ساله از فرصتهای پیش رو بهره گرفته و جشنواره ملی و نمایشگاه مرتبط با آن را در مشهد برگزار کرده‌اند که امسال این ۲ رویداد همزمان شده و در یک تاریخ برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۱۱ شهریور ماه در سالنامه جمهوری اسلامی ایران به نام روز ملی صنعت چاپ نامگذاری شده اما چند سالی است که به دلیل تقارن این روز با ایام سوگواری ماه صفر، برگزاری آن تغییر می کند.

فاطمه حسینی اظهار کرد: به مناسبت این روز برنامه های متنوعی در قالب جشنواره و نمایشگاه به همت اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی برنامه ریزی می شود و امسال قرار است این برنامه ها در روزهای چهارم تا هفتم مهرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شود.

وی اضافه کرد: ثبت نام های اولیه برای حضور شرکتها و چاپخانه‌های فعال در صنعت چاپ از استانهای مختلف انجام گرفته و مقدمات برگزاری نمایشگاه و جشنواره مربوطه فراهم شده است.

رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بینانگذار برگزاری روز ملی صنعت چاپ در کشور، مشهد بوده و نخستین مراسم برای گرامیداشت این روز در سال ۱۳۸۵ در مشهد برگزار شد و این رویداد بهانه ای است تا هر سال از نام آوران و فعالان صنعت چاپ قدردانی شود.

علی مغانی افزود: امسال برگزاری جشنواره صنعت چاپ با برپایی نمایشگاه آن همزمان شده و مشکلات سالهای گذشته که به میزبانی یکی از هتلهای مشهد برگزار می شد را نخواهد داشت، شورای سیاستگذاری این رویداد نیز جشنواره ای را تدارک دیده تا در آن به یمن میزبانی شهر امام رضا(ع) از هشت نفر از فعالان صنعت چاپ در مشهد و ۲ نفر از فعالان این عرصه در شهرستانهای خراسان رضوی قدردانی شود.

مجری برپایی نمایشگاه ملی صنعت چاپ و بسته بندی در مشهد نیز در این نشست گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۲ نمایشگاه صنعت چاپ را در مشهد برگزار کرده و هر ساله نخستین نمایشگاه برتر خارج از تهران در سطح کشور بوده است.

ایرانی افزود: نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ دروازه ورود به آسیای میانه و کشورهای همسایه به عرصه این صنعت است به همین منظور در طول برگزاری این رویداد از بازرگانان و فعالان اقتصادی کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق دعوت به عمل آمده است تا از فضای نمایشگاه بازدید کنند.

وی اظهار کرد: ۶۰ شرکت و چاپخانه فعال در عرصه صنعت چاپ و بسته بندی از استانهای مختلف کشور در نمایشگاه مزبور شرکت می کنند که ۴۸ درصد از این شرکتها و چاپخانه ها از خراسان رضوی و باقی آنها از استانهایی مانند تهران و اصفهان هستند.

وی همزمانی برپایی نمایشگاه ملی صنعت چاپ و بسته بندی مشهد با نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی را که با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت برپا خواهد شد نمایانگر تکمیل زنجیره تولید تا مصرف در صنعت برشمرد و گفت: همزمان با این نمایشگاه کارگاه آموزشی نیز ویژه فعالان اقتصادی در این عرصه برپا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار